netnapló – Nehézségek

Szombat reggel öt óra. Nehezen megy az ébredés, de sietni kell, már vár a fuvar, amivel Tiszaújlakig megyek, s onnan – hála a teljes mértékben logikátlan tömegközlekedési járatoknak – csak órák kérdése, és eljutok Beregszászra is. Ismét egy olyan nap, mikor egyszerre két helyen kellene lennem. Utólag elmondhatom: nem sikerült.

IMG_3797A naptár szerint 2016. január 16-ot írunk. A szél csípős, az út kemény, én pedig olyan elszántan vacogok, mintha megparancsolták volna. Busz sehol, mi több, ember sem igazán jár az utakon. Várok. Két óra toporgás után más életformák is megjelennek mellettem a buszmegállóban. Ebből arra merek következtetni, hogy nemsokára jönnie kell valaminek. A kanyarban Pógyor A.-t vélem felfedezni, s végül együtt jutunk – vonattal – a városba. Mivel a műhelymunka 11-től kezdődik, ezért beülünk egy piaci kávézóba. Időközben csatlakozik Shrek T. is, s közösen ébredezünk egy-egy cigi és kávé mellett.

Körülbelül 10:50-re érünk az Európa–Magyar Házhoz, sorra érkeznek a tagok: Csordás L., Varga N., Ráti E., Marcsák G., Kovács E., kicsit késve Nagy T. és Csornyij D. is megjön.

Elkezdjük a megbeszélést, melynek első napirendi pontja a következő félévi program egyeztetése. Csornyij D., Shrek T., valamint Ráti E. javaslatokat tesz. Nagy részüket támogatja és elfogadja a csapat. A belső ügyek megvitatása után cigiszünet következik. A műhelymunkát az aktuális elméleti témával folytatjuk: Fejezetek a magyar lírából. A kiindulópontot Borbély Szilárd Hét elfogult fejezet a magyar líráról című tanulmánya képezi.IMG_3794

Csordás L. röviden felvezeti a szöveget, néhányan kifejtik véleményüket, majd arról folyik a diskurzus, hogy miért okoz(ott) nehézséget a már említett esszé megértése, és miért kell újraolvasni minden mondatot legalább kétszer. Csordás L. arról beszél, hogy manapság a legtöbb irodalomkritikus szaknyelven fogalmaz, s bár valóban okozhat némi nehézséget az ilyen és ehhez hasonló szöveg, hozzá kell szokni.

A második cigiszünet után a csapat túllendül a holtfázison, és jóízű beszélgetés kerekedik. Szót ejtünk többek között az egyéni és kollektív emlékezet kérdéséről, valamint a líra helyzetéről napjainkban.

Végül, körülbelül fél négykor, egyeztetünk a következő műhelymunkával kapcsolatban, ezt követően pedig mindenki elindul a buszhoz vagy vonathoz.

Délután öt óra. A szél csípős, az út kemény…

Pák Diána

Névjegy: Pák Diána

1989. január 31-én született Karácsfalván. Tanulmányait 1995-ben kezdte a Karácsfalvai Elemi Iskolában, majd 1999-től a Tiszaújhelyi Általános Iskolában folytatta. 2004 és 2007 között a Karácsafalvai Sztojka Sándor Görög Katolikus Líceum diákja. A sikeres érettségi után felvételt nyert a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola angol-magyar tagozatára, melyet 2012-ben fejezett be. Jelenleg a tanárként dolgozik a Karácsfalvai Sztojka Sándor Görög Katolikus Líceumban, illetve a Kovács Vilmos Irodalmi Társaság tagja.

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>